středa 4. ledna 2017

Vidořád - Samantha Shannon (Recenze)

Info: Vidořád/The Mime Order, Kostičas #02, Samantha Shannon, Host, Fantasy-Dystopie YA, 519 str.

Udělali z nás zloděje. Je načase ukrást, co nám patří...

Paige Mahoneyové se podařilo utéct ze šeolského zajetí, ale tím její problémy teprve začínají: mnoho přeživších je nezvěstných a ona se stala nejhledanější osobou v Londýně.

Scion upřel na Bledého snílka své vševidoucí oko, vidopáni a vidopaní městských gangů jsou pozváni na vzácné setkání Sněmu nepřirozených. Jaxon Hall a jeho gang Sedm pečetí jsou připraveni získat pozornost, ale vztahy mezi jasnovidci kazí staré nevyřízené účty a za každým rohem číhají temná tajemství.

Pak se začnou ze stínů vynořovat Refájci. Ale kde je Strážce? Paige se musí z doupěte u Sedmi ciferníků dostat do spisovatelské čtvrti Grub Street a proniknout do tajných katakomb Camdenu dřív, než bude osud londýnského podsvětí zpečetěn
.

Vidořád, druhý díl série Kostičas, na který jsem se moc těšila. Paranormální, duchové, jiné dimenze bytí, gangy, dystopický svět, všechno to zní tak lahodně mému čtenářskému oušku a Kostičas byl tak skvělý... poté co u mně první díl uspěl na plné čáře, jsem měla velká očekávání a opravdu jsem se nemohla dočkat, až se pustím do Vidořádu a dozvím se, co se dále dělo s Paige a Strážcem. Ale mělo mě napadnout, že druhé díly jsou často takové přechodové, popřípadě čtenáře seznamují s jiným prostředím, když se hlavní hrdina úspěšně zachrání po prvním díle a má nastat nějaká ta revoluce. A to se mi stalo s Vidořádem.
Paige se úspěšně dostala z kolonie, vrátila se do Londýna mezi své přátele i nepřátelé a očekává, že se teď něco změní. Bohužel na šanci čeká pomalu celý díl a tak nějak mě to čekání společně s ní dvakrát nebavilo. Paige pořád pobíhala sem a tam, čekala na příležitost, občas objevila nějaký ten menší kousek skládanky, že se zde přece jen děje něco dalšího, točí se to kolem vlády Refájců a není to dobré pro vidoucí. Občas někoho zachránila, občas zachránila sebe. A takhle skoro pořád dokola.
Byly momenty knihy, kdy mě to opravdu chytlo a bavilo, bylo to napínavé, zajímavé, otáčela jsem stránku za stránkou, pak to ale zase sklouzlo do čekání, potulování, doufání, že se konečně něco stane. Nakonec mě ale příběh chytil na posledních asi sto stranách a to pořádně. Takže si u mně vylepšil Vidořád reputaci. Tam už jsem pak hltala každou stranu a na konci mě vážně štvalo, že nemám po ruce další díl. Jsem hodně zvědavá, jakým směrem se tahle série ubere dál. Je tam dost prostoru, teď záleží jak to autorka uchopí.
Vidořád byl takové nevyrovnané čtení. A trochu zklamání po Kostičasu. Ale marné to nebylo. Tahle série má potenciál a myslím, že v třetím díle se budou opravdu dít věci. Alespoň v to doufám.



Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji nakladatelství HOST
Knihu si můžete koupit zde.

2 komentáře:

  1. Mně se naopak Vidořád líbil mnohem víc než Kostičas a nemůžu se dočkat toho, co se bude dít dál :) Pěkná recenze ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Kostičas i Vidořád mi znějí dobře, ale nemám moc ráda sci-fi, fantasy a dystopie, takže by se mi to asi moc nelíbilo. Jinak, mám moc ráda Tvá videa a teď jsem prozkoumávala právě i Tvůj blog. :)

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!