pondělí 27. května 2013

Návrat ke kořenům aneb jak jsem znovu začala malovat!

Ještě dnes si pamatuju, jak jsem jako malá neustále vyžadovala kus papíru a nějaké ty pastelky, bez toho jsem nedokázala existovat. Část rodiny jsou výborní kreslíři, ale všichni jsme se určitým způsobem od kreslení odklonili. Někteří úplně, někteří méně. Jako v mém případě, já jsem sice přestala malovat téměř úplně ale umění jsem neopustila, jen jsem se dala na jiný druh. Moje cesta se stočila k muzice, ale už dlouho mě ta moje umělecká duše kopala a kopala a naznačovala, že by ruka a mysl potřebovaly uchopit pro jednou něco jiného než kytaru. A nakonec se tak stalo.

Co bysme si počali bez youtube a jejich virtuálních učitelů. Úplnou náhodou jsem tam narazila na tutoriály malíře Leonarda Pereze Nieta. Naprosto mě všechny jeho kresby fascinovaly a byla jsem rozhodnutá, že hned jak budu mít čas, tak se o něco pokusím. A včera jsem narazila na video, kde maloval nádherného motýla. Vystresovaná ze zkoušek jsem vzala do rukou to jediné, co jsem měla na kreslení a to olejové křídy, starou fixu a hodně starou tužku a dala se do díla. K tomu jsem si pouštěla blues a jak mi bylo dobře. Úžasná terapie.

Říká se, že motýl znamená proměnu, změnu, radost, nový život, může znamenat mír, dokonce jsem se dočetla, že se někde v Evropě věří, že v bílých motýlích jsou zachycené duše zemřelých a v Americe se věří, že když řekneš tajemství motýlovi, tak nebude nikdy odhaleno. Pro mě tento modrý motýl znamená návrat ke kořenům a znovu najítí jedné staré zaprášené cesty, z které jsem hrozně dávno sešla. A ještě pár věcí, které si s vaším dovolením nechám pro sebe.

Tímto otevírám brány tohoto blogu také umění. A nejen tomu mému.A tím pádem měním i název, za který z části vděčím mé nejlepší kamarádce. Vráno, díky za název, za podporu a za to úžasné přátelství, které máme už tolik let!


Tady se můžete podívat na tutoriál z kterého jsem čerpala inspiraci. Je to sice ve španělštině, ale dá se tomu porozumět jen díváním.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!