čtvrtek 15. června 2017

Případ ukradeného zubu - William Ritter (Recenze)

Info: Případ ukradeného zubu /Beastly Bones, Jackaby #02, William Ritter, Host, 2017, 270 str., Fantasy - Mystery

Rok 1892, New Fiddleham, Nová Anglie. Věci tu nikdy nejsou takové, jaké se zdají být, zvláště když jsou Abigail Rooková a její excentrický zaměstnavatel R. F. Jackaby opět vyzváni, aby vyšetřovali nadpřirozené jevy. Nejprve se objeví zákeřní měňavci zamaskovaní jako roztomilá koťátka. O den později je jejich majitelka nalezena mrtvá a na krku má podivnou bodnou ránu. Hned nato se z blízkého Gad’s Valley ztratí dinosauří zub odkrytý při nedávných vykopávkách a v údolí začne řádit neidentifikovatelná bestie, která napadá zvířata i lidi a nechává za sebou jen zmrzačená těla. Policista Charlie Cane, který se do údolí odstěhoval z New Fiddlehamu, žádá o pomoc, a tak se Abigail s Jackabym vydávají chytit zloděje, příšeru a vraha.




Jak to asi může dopadnout, když jde Jackaby po stopě dinosaura? No hodně zajímavě. Abigailina touha po archeologických vykopávkách je nám známa už z prvního dílu, takže se není čemu divit, když se dozví o podivné smrti poblíž archeologického naleziště a téměř tam Jackaby odlveče, jen aby se mohla zúčastnit. A aby to byla ještě pořádná náhoda, muž, který ji učaroval v prvním díle, který rád mění formu lidskou za psí, se zrovna nachází ve vesnici, kde se vše událo. Takže se nám to tu pomalu skládá vše do pořádného dobrodružství.
Jackabyho výstřednost a dinosaurus. Zní to dost dobře. A i když tentokrát mi tam ta jeho potřeštěnost trochu chyběla, o to víc jsem si mohla užít Abigail, která se z těch vykopávek celá třásla nadšením, které bylo nakažlivé. Do toho podivné úmrtí, které pomalu vydává stopy, po kterých Jackaby neváhá jít, i když to občas vypadá, že se definitivně zbláznil. To byl ale jinak nebyl Jackaby.
Objevují se tu další postavy, které dotvářejí svojí účastí příběh a dodávají mu na zajímavosti. Farmář, novinářka, dva archeologové, kteří si jdou po krku. Každá nová postava, která se zde objevila, se mi moc líbila. Všichni dohromady byli skvělá parta, i když někteří se navzájem dost nesnášeli. Ale i ty jejich hádky stály za to.
Dlouho jsem nechápala, co se vlastně děje, netušila jsem, jak to dopadne, měla jsem svoje představy, ty mi pak Jackaby zbořil, pak jsem měla další, no a nakonec to nějak dopadlo a mně se to moc líbilo. I když mě určité události dost překvapily, až šokovaly. Z plíživého pátrání se najednou stala obrovská akce, kde vše létalo vzduchem, najednou tam bylo víc mrtvol, než by člověk čekal. Četla jsem a četla, až byl najednou konec, moje uhranutí dějem nepolevovalo a já si najednou říkala " Konec! Kde mám další díl?! Honem sem s dalším dílem!", protože já prostě Jackabyho a Abigail miluji. Netradiční magie, různí rarášci, skřítkové, duchové, příšerky a příšery a Jackaby a Abigail a to je prostě úžasná kombinace.
Opravdu doufám, že brzo vyjde další díl. Moc doporučuji všem milovníkům výstředních postav, magických tvorů a tomu, kdo si občas rád dopřeje nějakou tu knižní mrtvolu, která je tady navíc ještě vnořena do magického světa. Jackaby (R) a Případ ukradeného zubu stojí za to.



Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji nakladatelství HOST.
Knihu si můžete koupit zde.




2 komentáře:

  1. taky mam tuto serii hodne v oblibe :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Jackabyho výstřednost a dinosaurus - to zní vážně zajímavě. První díl mě bavil už jenom kvůli tomu, že mám ráda podivína Jackabyho :)

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!