čtvrtek 2. června 2016

Svět knihy 2016 / Výlet do Prahy + Vlog



Vstávat v 5:40, celý den den pracovat a na večer jet to Prahy, no to pro mě byla docela nálož, ale v pátek 13.5 jsem se přece jen dokodrcala do Prahy, abych si následně mohla užít dva dny v našem hlavním městě a jít v Sobotu na veletrh Svět knihy, na který jsem se chystala už několik let a až letos to konečně vyšlo.
No takže pátek byl naprosto zabitý, jen jsem přijela na hotel, dala si večeři, s babičkou, která jela se mnou, jsme si daly jeden film a šly jsme spát. Já jsem se celé dvě hodiny filmu přemlouvala, abych nevytuhla rovnou. Byla jsem naprosto vyřízená.

Ráno jsem se ale probudila krásně vyspaná a odhodlaná zdolat Prahu a Svět knihy. Po snídani jsme se tak vydaly na metro a dojely k Pražskému hradu, na který jsme se v poměrně letním vedru vyškrábaly. Zhodnotily jsme výhled a chtěly jsme pak jít i na náměstí, ale tam pouštěli jen po projití detektorem kovu nebo jak se tomu říká a byla tam poměrně velká fronta, tak jsme se na to vykašlaly, ale podařilo se nám najít Zlatou uličku aspoň, tak jsme se podívaly tam a pak jsme objevily ještě pár hezkých výhledů na město pod námi a než jsme se nadály, poledne bylo pryč a já chtěla být kolem druhé na veletrhu, tak jsme se vydaly zpátky na hotel.
Tam jsem si dala k obědu poprvé cuketové špagety s rajčatovou omáčku. Hodně dlouho jsem to chtěla ochutnat a nějakým zázrakem to měli v menu. A můžu vám říct, že je to vážně dobrota. Sice je to nezvyk, protože když se zakousnete, tak čekáte měkkou špagetu a ono je to tvrdší, ale chuťově je to vážně moc dobré.
Kvůli obědu jsme ale už moc nestíhaly veletrh, tak jak jsem chtěla. Doufala jsem, že stihnu besedu s Yrsou Sigurdárdottir, ale už se nepoštěstilo. Jenom se mi povedlo ji ještě zastihnout před oficiální autogramiádou, jak už v poloprázdném sálu podepisuje pár knížek čtenářům. Tak jsem ji aspoň viděla hezky z blízka ( můžete vidět ve videu). A taky jsem se úplnou náhodou připletla na besedu se Sandrou Brown, kterou jako autorku vůbec neznám, ale bylo fajn se podívat a chvilku si to poslechnout. Byla taky jedním z velkých lákadel veletrhu. Taky jsem viděly pár herců a několik dalších autorů.
Prošly jsem veletrh úplně celý, obhlídly všechny stánky, koupila jsem si dvě knihy, které uvidíte ve videu. Je tam takový menší book haul. Vážně jsem si tam připadala jak v ráji, všude samé knihy a lidé, kteří knihy milují. Co víc si přát. Nevěděla jsem kam koukat dřív.
Z blogerů jsem narazila jenom na Vojtu z Eclectic Reader/Knižní kukátko a jeho přítelkyni Terezu, která se s Vojtem objevuje na youtube. Tak jsme si navzájem postěžovali, jak bychom nejraději vykoupili úplně všechny knížky, ale peníze nestačí a tak podobně a zase jsme se každý vydal svou cestou. Nejspíš jsem zahlídla blogerů víc, ale buď jsem to nezaregistrovala nebo si to už nepamatuji, ale abych se s někým pozdravila, to se mi povedlo jen s Vojtou a Terezou. Aspoň někdo :D Veletrh byl vážně skvělý a příští rok míním vyrazit zase.
V neděli jsme se ještě šly s babičkou projít po Praze. Došly jsme ke Karlovu mostu, zašly na Kampu, našly Lennonovu zeď a Lennonovu hospodu. Podívaly jsme se k řece a nakonec jsme skončily v Mořském světě, který je hned vedle výstaviště. A pak už jsme jely na večer domů. Unavené ale naprosto spokojené.
A tohle všechno můžete mít hezky vizuálně v mém vlogu, kde jsme vše zdokumentovala i okomentovala.


1 komentář:

  1. Skvělý report a super video! Na Světu knihy jsem byla jako vystavovatel, takže je hrozně fajn to všechno vidět i z druhého pohledu :)

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!