sobota 12. září 2015

Nestydaté plavky - C.D. Payne (Recenze)

Info: Nastydaté plavky/Cheeky Swimsuits of 1957, C.D. Payne, 2015, Jota, Humoristický román, 320 str.

Píše se rok 1957 a mladý Colm je vlastním otcem donucen odjet do Kalifornie, do městečka Ukiah, kde má za úkol převzít firmu po mrtvém strýčkovi na výrobu nadměrným plavek. Přitom by nejraději točil filmy v Hollywoodu. Obává se tak maloměstské nudy, ale brzo se kolem něho obtočí pár sukní a vše hned nabere na obrátkách.
Colm tak má najednou oči pro mladou hospodyni Jean, která ho ale s naprostým chladem ignoruje a zároveň se snaží zmodernizovat zastaralou firmu, aby nebankrotoval. No nakonec společně s kamarády dostává geniální nápad - začnou šít dvojdílné plavky pro dívky. Nestydaté bikiny brzo způsobí pořádný humbuk.
Podaří se Colmovi šílený nápad uskutečnit? A co Jean, přemluví ji, že jen on je ten jediný pravý pro ni?

Se C.D. Paynem se tentokrát vydáváme zpátky do minulosti a to do roku 1957 a zapojíme se do plavkové revoluce, kterou se jeden mladík rozhodl rozpoutat. Což slibuje opět, jak už napovídá i název knihy, nestydaté momenty, spoustu holek a kluků, co by se po sobě rádi sápali, nečekané situace a zvraty v ději, kdy se náš hlavní hrdina do toho pořádně zamotá a to vše obalené do typického humoru amerického autora. Jen tentokrát, světě div se, je to o trošku méně nadržené a humor je mnohem jemnější, ale pořád nadmíru pobaví.
Ocitáme se ve městečku Ukiah, které čtenáři série Mládí v hajzlu určitě dobře znají. Tentokrát ale nemá taktovku v ruce 14-letý mladík ale o něco dospělejší muž, který sní o tom, že bude točit filmy v Hollywoodu, ale nakonec skončí ve výrobě plavek pro starší ženy. A kniha není pojatá formou deníku, i když s ich-formou se tu setkáváme. A náš "hrdina" Colm podává vše s jemnýcm, nepřehnaným humorem. Pro jednou jsem neměla pocit, že si při psaní C.D. Payne něčeho šlehl. Takže na koho byly předešlé knihy tohoto autora moc šílené, Nestydaté plavky by mu mohly spravit chuť.
Nestydaté plavky jsou spíše oddychová kniha, která se hodí na pár líných víkendů, kdy nechcete nic náročného, ale aby to pořád mělo určitou úroveň a nebyl to úplný nesmysl. A jestli se chcete prostě jen bavit a máte třeba rádi 60.léta, kniha by mohla být to pravé. Je to trochu ve stylu humoristických románů P.G. Wodehousa, jen postavy jsou trochu odvázanější. Má to tu atmosféru minulého století a správnou dávku humoru, tak aby vám nepraskla bránice, ale zároveň, aby vás čtení vážně bavilo. A třeba se dozvíte i něco nového, konec konců, Colm "chudák" musí projít celou výrobou plavek od té nejspodnější práce až na vrchol. A když se pak rozpoutá plavková revoluce, stojí to za to.
Já jsem se bavila téměř celou dobu. Colm byl sympaťák a mladé dámy a přátelé, kteří se kolem něho motali, příběhu přidali na zábavě. Jediné, co mě trochu nudilo, byly občasné popisy toho, jak funguje firmy na plavky. To mohlo být stručnější. Ale následné komické situace a zvraty mi to vynahradili. Strávila jsem s knihou několik bezvadných, odpočinkových večerů.
Takže pokud máte rádi 60.léta, revoluční myšlení, nevadí vám trocha té nestydatosti a máte rádi humor, zkuste novou kolekci C.D. Payne - Nestydaté plavky.

Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji KNIHCENTRUM.cz
E-book si můžete koupit zde.