pondělí 21. září 2015

Dračí oči: Pramen moci - Kristina Hlaváčková (Recenze)

Info: Pramen moci, Dračí oči #03, Kristina Hlaváčková, Fragment, 2015, YA-Fantasy, 392 str.

Bašta je zničena a temný pán poražen. Cena za vítězství ale byla veliká. Nyní se armády pomalu vrací domů. Ale bašta začíná zase brnět magií a další místa s ní propojená v mocném karganu začínají být znepokojená. Berberská princezna a válečnice Elena svojí existencí a činy narušila kargan, jenomže tu není, aby vše napravila.
Prameny moci můžou být zkroceny jen jiným pramenem a křehká rovnováha je teď narušena. Bájné tajemství je odhaleno a vše spěje k brzké zkáze. Najde se někdo, kdo vše zastaví a zachrání jak prameny tak svět kolem?

A máme tu třetí díl české série Dračí oči od Kristiny Hlaváčkové. Tahle série má své fanoušky ale i odpůrce, kteří ji pouvažují za okopírovanou z jiných fantasy knih. Já patřím mezi fanoušky. Ale fanoušek, který uznává, že podobnosti tu jsou, ale to mě pořád neodradilo si čtení užít.
Třetí díl mi přišel dost originální, ale tak nějak nabral spád, který jsem nečekala a ve všem mi úplně nesedl. A tak se zde naskytly občas scény, které mě trochu nudily. A nakonec vše skončilo tak nějak rychle. Na to jaký měl třeba druhý díl epický konec, kde jste prostě netrpělivě čekali na další pokračování, tak tento třetí díl trochu slevil na napětí. Byl by to spíše skvělý přechodový díl. A i když si nejsem stoprocentně jistá a konec trochu napovídá o něčem jiném, tento třetí díl měl být myslím poslední. Takže mi to přijde trochu jako škoda.
Tak či onak jsem si ale čtení víceméně užila. Svět, kde jsou draci a elfové a další různé zajímavé národy, který autorka vytvořila, mě ani tentokrát nezklamal. Prozkoumali jsme zase další zákoutí této fantasy říše. Užili si boje, kouzla, tajemství. Spousta postav tu prošla určitým přerodem. A opět tu nechyběly komické hlášky při slovním pošťuchování postav. A musím říct, že v tomto dílu opravdu podobnosti s jinými příběhy ustaly. Aspoň já si ničeho nevšimla. Rozhodně jsem už ani jednou neměla pocit, že čtu Eragona.
Myslím, že jako YA tato fantasy rozhodně obstála a jsem ráda, že jsem ji četla. Pramen moci byl dobrý příběh, který doplnil předešlé části celkem obstojně, ale mohl být mnohem lepší. Byly tam prostě věci, které mi neseděly (no prakticky vám k tomu nic dalšího nemůžu říct, jinak bych spoilerovala), ale na druhou stranu jsem četla opravdu se zájmem a některá odhalení a magické hokusy pokusy mě dostávaly. Čtení tak rozhodně nelituji. Pokud máte sérii rozečtenou, tak bych neváhala a pokračovala ve čtení. Pramen moci má v sobě spoustu nových, nepoznaných tajemství, které stojí za to znát.




Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!