pondělí 1. června 2015

2x Mini-Recenze / Město z popela, Město ze skla

Info: Město z popela /City of Ashes, Cassandra Clare, Nástroje smrti #2, Knižní klub, 2013, 392 str., YA- Fantasy

Clary Frayová si toužebně přeje, aby se její život zase vrátil do normálních kolejí. Ale co je vlastně normální, když jste lovec stínů, zabíjíte démony, vaše matka je v kómatu způsobeném kouzlem a vy najednou vidíte vlkodlaky, upíry a víly? V druhém díle napínavé série autorka vtáhne čtenáře zpět do temných spárů newyorského podsvěta, kde láska vždy znamená nebezpečí a moc s sebou přináší smrtonosné pokušení.

Druhý díl série Nástroje smrti byl opět plný akce, napětí, démonů, tajemství a taky pořádných nečekaných zvratů, z jejichž rychlosti, jakou se děly, se mi až točila hlava. Ale některé momenty mi přišly lehce klišoidní a velmi předvídatelné. To pro mě příběhu ubralo trochu na atraktivitě.
Opět jsem si ale užívala vše kolem lovců stínů a podsvěťanů. Jejich utajený svět mě nepřestává fascinovat a byla bych moc ráda, kdyby to byla skutečnost. Teda ne že bych si přála, aby po světe chodili skuteční démoni. Ale jejich společné bitvy, které se zde odehráli, za to vážně stály. Akce praskala ve švech a to mi bohatě vynahradilo tu předvídatelnost tohoto dílu. Čtivost to příběhu rozhodně neubralo.
Nakonec z toho tedy byl opravdu bezvadný díl, který mě rozhodně navnadil na další pokračování.

Info: Město ze skla / City of Glass, Cassandra Clare, Nástroje smrti #3, Knižní klub, 2013, 480 str. YA - Fantasy

Clary postupně odhaluje další střípky z minulosti své rodiny a nalézá přitom spojence v tajemném lovci stínů Sebastiánovi. Valentýn sbírá veškeré své síly, aby jednou provždy zničil všechny lovce stínů, a jediná šance, jak ho porazit, spočívá ve spolupráci s odvěkými nepřáteli. Ve třetím díle série musí Clary získat vládu nad svými nově objevenými schopnostmi, aby zachránila Skleněné město, ale je to vůbec v jejích silách?

Třetí díl Město ze skla byl naprostá bomba. Absolutně jsem nedovedla předvídat děj, snad až jen na jednu skutečnost. Veškeré zvraty mi braly dech. Odhalily se tam velmi zajímavé věci. Pokračování Nástrojů smrti se navíc zabalilo i do různých legend, které se mi moc líbily. A tajemství, která se konečně odhalila, také stála za to.
A konečně jsme měli možnost podívat se do domova lovců stínů, do Alicante. Z toho jsem byla opravdu nadšená. A co tam Clary a její přátelé našli nebo o co přišli, z toho se jen těžko vzpamatovávalo. Některé momenty mě opravdu šokovaly. V tomto díle jsem opravdu nečekala prakticky nic. Takže jsem hltala stranu za stranou a velmi rychle knihu přečetla. Čtivost byla opět na maximu. Už se nemůžu dočkat dalšího dílu.