pondělí 25. srpna 2014

Téměř ctihodná liga pirátů: Poklad čarodějky ze severu - Caroline Carlsonová (Recenze)

Info: Poklad čarodějky ze severu, Téměř ctihodná liga pirátů #1, Caroline Carlsonová, Host, 2014, Dětská literatura, 309 str.

Hilary Westfieldová má jen jeden jediný sen - stát se pirátkou. Ale Téměř ctihodná liga pirátů její přihlášku odmítne s tím, že je dívka a namísto toho ji pošle do Penzionátu slečny Pimmové pro jemné dámy. Tam Hilary odmítá jít a svého snu se v žádném případě nevzdá.
Když se jí po několika sérií událostí povede utéct a dostane se na loď piráta na volné noze zvaný Postrach Jižních teritorií, začne pro ni tak šílené dobrodružství v honbě za magickým pokladem.
Doprovázena upovídaným chrličem, guvernantkou, která se svého vyučování jen tak nevzdá a bandou pirátů, Hilary konečně začne plnit svůj pirátský sen.

Napnout plachty!...Arrr!!!
Caroline Carlsonová, americká spisovatelka, nám představuje první díl pirátské série pro děti, ale jsem si jistá, že ani žádný dospělý tímto příběhem nepohrdne. Já nevím jak vy, ale já jsem taky vždycky chtěla být pirátem. A tady se sen stává skutečností.
Poklad čarodějky ze severu je zábavné čtení, které je skutečně primárně určené pro děti a proto nemá nijak komplikovaný děj, ale o to je právě více srandovní. Každá událost, která Hilary a její společníky potká, stojí za to.
Náhody, nehody, štěstí v neštěstí, padouši, námořníci, liga pirátů, urozené slečinky i velká spousta magie, to všechno tento příběh má a rozdává to plnými hrstmi. Hilaryno pátrání po pokladu je prošpikované záhadami, které se postupně odhalují a vám možná nezbude nic jiného než se smát a naším hrdinům fandit.
Hilary je totiž sice relativně malá holka, ale rozhodně se ve světě ani na širém moři neztratí. S jejím kamarádem chrličem jsou povedená dvojka. A každá další postava je něčím jedinečná, potrhlá a mně osobně každý ze těch "klaďasů" přirostl k srdci. A padouši, no upřímně, kdyby mi Hilary půjčila její meč, tak vím přesně, kde by skončil.

Jelikož má kniha nálepku 10+, je jasné, že si autorka nemohla dovolit moc náročný styl psaní. Pro dospělého je to poměrně velká oddechovka, pro děti neskutečně poutavé čtení. A co se týče humoru, ten je tak v 70% povedený, jen sem tam mi to trochu drhlo. Občas to prostě trošku zakoplo o slovní spojení nebo popis. Ale myslím, že to nijak výrazně nevadí.
Poklad čarodějky ze severu ale rozhodně patří mezi ty povedené dětské knihy. Takovýto příběh bych určitě jednou četla svým dětem, popřípadě bych si přála, aby býval existoval, když já byla malá. Ale stejně mi můj momentální "dospělý" věk nijak nebránil v pořádném pobavení.
Máte rádi piráty? Srandu? Honby za pokladem? Máte děti? Nebo jen rádi vzpomínáte na svoje dětství a všechny ty úžasné výpravy s knižními hrdiny? Hilary je rozhodně povedená hrdinka a její honba za pokladem stojí za to, aby člověk na chvíli zapomněl na svět dospělých a zase se cítil jako malé díte, které má velké sny. To úžasné na tomto příběhu je, že tady se sny vážně plní a to vám prostě musí vykouzlit úsměv na tváři.
Být vámi tak neváhám a hned se vydám za Pokladem čarodějky ze severu!


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelstvím Host.
Knihu si můžete koupit zde.

4 komentáře:

  1. Skvělá recenze, já se na knihu moc těším, protože jsem si o ní také řekla. :) Piráti jsou má srdcovka, milovala jsem je už v dětství a také jsem si na ně hrála, takže to pro mě byla jasná volba! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha vyzerá super, už som po nej pokukovala. Akurát mám problém, lebo ja som na ňu už trošku pristará a syn ešte primalý :-D Ale nejako to vyriešime ;) Pekná recenzia :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak záleží, jak moc malý je :D myslím, že dítě, které má tak třeba už 7 let, by s tím nemuselo mít problém, teda samo by si to nepřečetlo asi, ale s rodičem myslím, že pohoda.... že moc stará :D:D já si vážně myslím, že i dospělého to může bavit.

      Vymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!