neděle 13. července 2014

Bubble - Anders de la Motte (Recenze)

Info: Bubble, Anders de la Motte, Henrik HP Pettersson #3, Knižní Klub, 2014, Krimi, 448 str.

HP je zpět a s ním i jeho sestra Rebecca a samozřejmě všude přítomná Hra. Wanna play a game? Ano či ne? Ještě jednou? Možná naposled?
HP se sice snaží ze spárů Hry vymanit, ale velmi brzo to začne vypadat, že jeho dosavadní život byl do ní zapleten ještě víc, než si původně myslel. A když Rebecca najde bezpečností schránku v bankovním trezoru, kterou celé roky nikdo neotevřel, začne být jasné, že nebezpečí číhá všude. A tentokrát by Hra mohla být osudná.
V životě existují takzvané bubliny bezpečí, které si kolem sebe stavíme. Jenže svět je neustále digitálně sledován. A všechny bubliny mají jedno společné. Dříve či později prasknou...

Bubble je závěrečný díl série o konspiračních ideách, tajných systémech, IT technologii. Tentokrát si autor vzal na paškál bubliny a vytvořil román, kde už se nedá věřit naprosto ničemu a i to sebevětší zdání bezpečí může rychle splasknout jako zmiňované bubliny. Příběh, který je prošpikovaný napětím, paranoií, konspirací a šílenými situacemi, do kterých by se normální člověk nechtěl zaplést ani v nejmenším.
Opět se zde setkáváme s dvěma dějovýma linkami, kterým kralují HP a Rebecca, ty se střídají v rychlém sledu. A na pozadí sledujeme tajemný rozhovor, který doplňuje naše informace, podle toho jak děj dále postupuje.
HP je paranoidní vysokým způsobem a čtenář může nabýt dojmu, že už mu definitivně "hráblo". Ale můžu vás říct, že ani v jednom momentě si nemůžete být jistí, jestli náhodou nemá pravdu. O to je to zajímavější. Rebecca na rozdíl od HP konečně začne do všeho pronikat a pomalu chápat, co se to kolem ní a jejího bratra už nějakou dobu vlastně děje.
Ale stejně po celou dobu nevíme, kdo je vlastně ten "bad guy", jak by nejspíš řekl HP, protože samozřejmě pro odpůrce angličtiny mám špatnou zprávu, HP jí dál holduje ve velkém. A tak je napětí udržováno neskutečnou silou. Mě osobně potěšilo, že jsem si tipla správně. Ne vždycky se mi to povede. Zkrátka a jednoduše vám to prostě nedá a budete tomu chtít přijít na kloub.

Já jsem sice z počátku byla mírně zmatená, že o co v tomto dílu tam vlastně jde. Protože propracovaný příběh s nějakým hlavním tématem se tady moc nekoná, jako třeba v předchozím díle. Rebecca sice následuje určitou vyšetřovací linku, ale HP se tam potácí od jednoho průšvihu a záchvatu paranoie k druhému a mně vážně trvalo, než jsem si to poskládala dohromady. Ale nijak mi to nevadilo.
Je to tak neskutečné čtivé, napínavé, drsné i srandovní, že i když jsem se občas ztratila, že "o co go", stejně jsem hltala stránku za stránkou a patřičně si vše užívala.
Takže můj konečný verdikt nad závěrem této série je na výbornou. Anders de la Motte připravil úžasné ukončení a neztratil dech ani v jednom momentě. Nevím, proč se mi pořád dere na mysl slovo "epické". Nejspíš na tom něco bude. Protože to bylo velké.
Tato série funguje jako celek i jako jednotlivé díly. Stojí za přečtení naprosto celá. Tři díly tak akorát, které neztratily napětí ani originalitu ani jedinkrát.
Pokud jste ještě nezkusili ani jeden díl, tak byste to měli rychle napravit. Konspirace (někdy vážně znepokojivé myšlenky), napětí, IT svět, hlavní hrdinové, kteří za to stojí... co víc si přát. Já smekám a hned mám chuť si to vše dát ještě jednou.

2 komentáře:

  1. Jsem ráda, že se Ti poslední díl líbil tak jako mně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nic z jeho knih jsem nečetla, ale když jsem viděla to haló kolem něj na Světě knihy, asi bych to měla napravit :)

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!