neděle 8. června 2014

Mladík v okovech - C.D. Payne (Recenze)

Info: Mladík v okovech/Youth in Revolt, C.D. Payne, Mládí v hajzlu #2, Jota, 1995 (2004 nové vydání), Humor, Deník, 222 str.

Nick je zpět a s ním nová dávka dobrodružných a humorných eskapád, intrik a průšvihů. Opět je hlavním cílem přijít o panenství a nejlépe s dívkou jeho srdce Sheeni, která se ale nachází opět na kilometry daleko v "žabožroutí" škole.
Nickovi tedy nezbývá než začít kout plány jak se k ní přiblížit a zároveň přežít soužití s otcem a jeho mladičkou přítelkyní. Navíc také přichází do nové školy a s tím se mu představují noví přátelé, ale i nepřátelé.
Mladík v okovech je již druhé pokračování puberťácké série Mladí v hajzlu od humoristického amerického spisovatele C.D. Payna. Tato deníková série se už dlouho drží napříč mladými generacemi jako velice úspěšná a hlavně komická. A Mladík v okovech rozhodně za prvním dílem nezůstal pozadu.

Nick je prakticky pořád ten stejný, jen o pár měsíců starší a řeší vlastně ten samý problém. Chce se s někým vyspat. Hormony s ním cloumají a to čím dál víc. A právě proto je tento druhý díl o poznání šílenější než ten první. Nick už je schopný prakticky čehokoliv. Dokonce zařídit, aby jedna nejmenovaná dostávala prášky na spaní, aby byla ze hry. To mi tady začalo na Nickovi trochu vadit. Stal se hodně sobeckým. Chápu, že je to čtrnáctiletý puberťák, ale přijde mi, že se tady autor utrhl až moc.
Ale naštěstí Nickovi ostatní nápady a intriky stály za to. Takže jsem mu těch pár egoistických aktů nakonec odpustila. Jeho hlášky a nápady mě zase dostávali do kolen. Vlastně jsem hltala jednu stránku za druhou. A vzhledem k tomu jak šíleně skončil tento díl, opravdu velice otevřeně a neskutečně šíleně, hned jsem se sháněla po pokračovaní. A brzo se do něj zakousnu. Protože ten konec...no musíte si to přečíst sami, já vám to prozrazovat nebudu.
Takže i přesto, že autor tady pár věcí dohnal až do moc velkých krajností a nepřisoudil jim skutečnou závažnost situace, mě se tento díl rozhodně líbil. Smála jsem se, občas nestačila žasnout. A i když už puberťák dávno nejsem, stejně mě to bavilo. Pro starší je to relax, který se hodí na léto, když nemáte náladu na nic náročného a máte rádi srandu. Jinak pro puberťáky je to prostě jak dělané, jen by je to mohlo přivést na pár nápadů, které není dobré zkoušet doma! :D Mělo by tam být takové to varování "Tohle děti nezkoušejte doma!".



1 komentář:

  1. Hihi, Mladíka jsme četli na základce, jen mám pocit, že s dalšími díly zábavnost klesala. Nebo si to už špatně pamatuju, prostě některý z prostředních dílů mě nebavil... Každopádně když si na Payne vzpomenu, musím se smát. A to je dobře.

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!