středa 4. června 2014

Měsíční shrnutí - květen 2014

Květen za námi. Utekl neskutečně rychle. Ani jsem si ho nestihla nějak uvědomit a byl pryč. Takže proto tu dnes mám nové měsíční shrnutí.


Celkem přečteno: 11 knih

Přečteno a zrecenzováno:
Zelená jako smaragd - Kerstin Gier
Následujte své srdce - Andrew Matthews
Year Zero - Rob Reid
Past - Marko Leino (Pro web Severské detektivky)
Zločin I - David Hewson

Chystané recenze
Lexikon lektvarů paní Daneové - Katherine Howe

Co dalšího jsem přečetla?
Italské prázdniny - Jan Werich
Malá knížečka Werichových zážitků z cest po Itálii. Je plná humoru, poznávání, cest, slunce a moře. Jan Werich prostě uměl vyprávět. Je to zábavné, poutavé. A když náhodou zabloudil někam, kde jsem sama byla, tak to byl zajímavý pocit. Rozhodně doporučuji, i třeba jako letní četbu někam na dovču.







Hospoda na mýtince, Vražda v salonním kupé - Zdeněk Svěrák, Ladislav Smoljak
Obě hry jsem si výborně užila. Divadlo Járy Cimrmana je prostě úžasné. Hospodu znám přímo ze hry, Vraždu jsem neviděla, ale nevadí ani, když to člověk zná hrané herci nebo ne. Stejně je to pořádná sranda. Pánové umí zacházet z jazykem i humorem, to už všichni dávno víme. Takže mě rozhodně nezklamali.







Sorry I Ruined Your Orgy - Bradley Sands
Soubor anglických povídek. A musím říct, že některé byly dost psycho. Má to být humorné, ale často mi přišlo, že autor někde ztratil vlastní rozum nebo si něčeho šlehnul. Ale stejně se mi to líbilo a rozhodně mě to bavilo. Některé povídky byli mírně futuristické, některé krátké na pár řádků, některé byli spíš na bázi básničky, ale všechny byli totálně švihlé. Pokud máte rádi naprosté šílenosti v psané podobě, tohle bude pro vás.







Jak vyrobit bumerang - Miloslav Šimek, Luděk Sobota
 Soubor povídek a dialogů z různých scének, které během společného působení odehráli na prknech divadel. Je to psáno jak divadelní hra. A je to prostě sranda. Většina scének mi nic neříkala, o to to pro mně byla větší zábava. Takovéto scénky by se měli dneska dělat víc a hned bych na tu telku koukala mnohem častěji.





A jak dopadlo jedno jediné letošní předsevzetí?
Opět splněno! Pět mých vlastních knížek, které nejsou recenzní výtisky, jsem přečetla.


Knižní HITPARÁDA!
Nejlepší kniha - Zločin I







Nejhorší kniha - Past







Nejvtipnější kniha - Zelená jako smaragd







Nejdojemnější kniha - Past







Nejnapínavější kniha - Zločin I







Největší překvapení - Year Zero







Nejlepší obálka - Lexikon lektvarů paní Daneové







Nejhorší obálka - Jak vyrobit bumerang


To bychom tedy měly květen. Finální tečka. Moc jsem toho opět nenačetla, ale tak aspoň tu desítku jsem překlenula. Uvidíme, jak dopadne červen. Blíží se prázdniny, dovolené. Snad bude hezky, už se těším, jak se vyklopím na zahradě na sluníčku a budu si číst. Za dva týdny a kousek jedu k moři, tak to už se tuplem nemůžu dočkat, až se vyvalím u moře s knížkou v ruce. To je vždycky to nejlepší čtení za celý rok.
A vy? Přečetli jste něco zajímavého za květen?

1 komentář:

  1. Lexikon lektvarů má nádhernou obálku. Ale ani obsah není špatný. :)

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!