Alex Hepburn - Together alone (Recenze)

Název: Together alone
Interpret: Alex Hepburn
Datum vydání: 15.dubna 2013
Vydavatelství: Warner Music France
Styl: Blues, Soul, Rock
Jazyk: Angličtina

60. a 70. léta jsou pro Alex tou největší inspirací. Přesně hudbu těchto dob poslouchala už jako malá a vyrostla s ní, tak není divu, že v momentě, kdy se jí naskytla příležitost vyjádřit se muzikálně sama za sebe, našla se ve zvucích minulého století, kdy v rádiích vládla éra zakouřeného blues. Po příčkách hitparád se honili Jonis Japlin, Jimi Hendrix, a jím podobní.

Alex je rodačka z Anglie, ale své dětství strávila ve Francii, mluví tedy plynule francouzsky a tím pádem se zatím nejvíc objevila právě tam. Zatím ale zpívá jen anglicky. V kombinaci s její chraplavým hlasem, který je přirovnáván k Janis Joplin, její písničky zní výborně. Pro jednou zase něco odlišného od běžné popové scény. A další plus je, že Alex si píše a skládá písničky sama. Já osobně jsem ráda, že zpěváci poslední dobou si zase začínají sami psát písně, příjdou mi tak mnohem kompletnější jako muzikanti.

Album obsahuje různorodé písničky. Je tu spoustu balad, kterým vládne klavír, jako například Broken records, Reckless nebo Hold me, pak je tu pár písniček, které jsou rockové záležitosti a na koncertech živě musejí být bomba jako Bad girl nebo Get heavy a dále třeba Pain is, která je silně bluesová, Alex zde doprovází jenom kytara, tuhle píseň dokonce napsala společně s Lindou Perry, známou písní What´s up od 4 Non Blondies. Zatím asi nejznámější píseň je Under, k té je i videoklip a na youtube má přes 7 miliónů shlédnutí, vidět ho můžete i na českém Óčku.

Texty se mi velice líbí, nejsou to žádné slaďáky, už jenom fakt, že Under začíná slovy "nepohřbívej mě" mluví samo za sebe. Připomínají indie texty, jsou ve směs pochmurné, nostalgické, ale neuvedou vás v depresi. Ty rychlejší písničky vás i pobaví, můžete si s Alex zakřičet že jste ale fakt bad girls, nebo máte chuť get heavy a přitom poslat mizérii do háje. A pokud by někdo opravdu chtěl baladu o lásce, i ta tu pro vás jedna je, Love to love you, dovedu si naprosto představit, jak hraje na konci nějaké romantické komedie. Písničky jsou prostě ze života, někdy to vychází, někdy ne, život není peříčko. Některý příběh má šťastný konec, některý ne. Alex si na nic nehraje, píše, jak věci cítí a vidí, co si přeje, po čem touží, co ztratila, co chce znovu najít, co stále miluje, co si myslí.

A ještě bych dala plus za název, Together alone - Společně sami, velice výstižný název pro dnešní populaci.

Pro mě je Alex úžasný objev. Její CD mě dostalo od prvního poslechnutí a už mi tu několik dní hraje v kuse pořád dokola. Nemůžu se toho jejího chrapláku nabažit.

Takže pokud máte po krk popíku, rádi byste něco trošku tvrdší, reálnější, bez počítačových zvuků, něco, kde zní skutečná hudba, skutečné nástroje a skutečný hlas, tak jaký je, surový, bez uhlazování, sáhněte po Together alone.

Hodnocení: 5/5
Alex Hepburn - Under (videoklip)

Alex Hepburn - Pain is (videoklip)