středa 26. června 2013

Knižní tipy: Inspirace na dovolenou u moře!

Prázdniny za dveřmi a já zítra vyrážím k moři. A co nesmí chybět v kufru? No samozřejmě knížky. Není nic lepšího než si lehnout na lehátko, začíst se do dobrého příběhu a v pozadí naslouchat šplouchání moře. A jelikož je dovolená symbolem relaxu, tak je nejlepší sáhnout po lehčí četbě.

V knihovně jsem narazila na nový díl série Merde - Faktor Merde od Stephena Clarka, tak si sebou povezu kousek Francii do Itálie :D a vzhledem k tomu, že na mě smutně koukají glennkilské ovečky z domácí knihovny už pěkně dlouho, tak si vezmu i je, přesněji Garou aneb ovce znovu vyšetřují od Leonie Swann, je to druhý díl a shodou okolností se taky odehrává ve Francii, takže opět trochu podvedu Itálii. Nějaká dobrá detektivka k moři není k zahození a tím lépe, když vyšetřují ovce. Tím jsem chtěla skončit, ale nakonec mi padlo do oka ještě Lexikon lektvarů paní Daneové od Katherine Howe, čímž obsáhnu i můj nejoblíbenější žánr a to fantasy, takhle kniha sice není úplně fantasy, ale vyskytuje se zde magie a salemské čarodějnice a to mi bude stačit. Takhle mám od všeho trochu a můžu si vybírat podle nálady. A vzhledem k tomu, že jedu jen na krátkou dovolenou, tak mi to snad bude stačit.

A ještě mimo můj kufr bych vám na léto doporučila třeba příběhy ze Zeměplochy od Terryho Pratchetta, ty jsem ozkoušela číst loni u moře a bylo to super. A ještě léta před tím jsem často u moře četla knihy od Paula Coelha, ty sice vybízejí více k zamyšlení ale to moře tomu dodává zajímavou atmosféru. I letos jsem byla v pokušení si ho vzít, mám doma nepřečtené ještě knihy Záhir a nejnovější Rukopis nalezený v Akkonu, ale asi ho pro letošek nechám doma a ušetřím si ho na další dovolenou. I když kdo ví, jedu až za pár hodin a v kufru je ještě trochu místa :D

Když se teď tak otáčím za sebe a dívám se, co ještě obsahuje moje knihovna, tak si říkám, že by dobře mohli fungovat i knihy od Alana Aldy, jsou to takové povídky z jeho života, škoda, že už je mám přečtené :D a pro tu mladší generaci třeba série Hex Hall od Rachel Hawkins. Romány vám nedoporučím, protože ty téměř nečtu a po pravdě vzdychat někde na pláži nad romantickou knížkou, no nevím, to se radši nadzvednu z lehátka a pootočím se za nějakým pěkným italem :D


Tak doufám, že jsem vás aspoň trochu inspirovala, tak či onak, ať už letos vyrazíte taky k moři nebo do hor, či jen k nějakému tomu českému rybníku, přeji vám hezkou dovolenou a hlavně spoustu sluníčka a v nejlepším případě bezvadnou četbu! A pokud máte nějaké zaručené tipy vy, tak napište!

1 komentář:

  1. Moc fajn tipy na knížky, tento rok určitě něco využiju a vezmu si k moři. Hodně také ráda teď využívám službu Audiotéku, kde prodávají audio knihy, takže si člověk lehne k moři, pustí sluchátka a poslouchá, to je taky fajn:) A zde se dá na těch audioknihách ušetřit - http://www.plnapenezenka.cz/obchody/audioteka-cz .

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!