úterý 4. června 2013

Knížní tipy: Co mi dnes padlo do oka aneb ať žijí výprodeje!

Dneska jsem zjistila, že drahý bux.cz má u sebe výprodej Joty. Tak mi to nedalo a mrkla jsem se tam. Konečně obnovili možnost osobního odběru, tak proč si něco nekoupit, když to třeba stojí jen 30 kč.
Jenže Jota asi nebude zrovna můj šálek kávy. Ale přece jenom mě tam zaujaly dvě knihy a ještě víc se mi líbily, když jsem zjistila, že je mají u nás v knihovně :D Není nad to občas zabrouzdat výprodeji, člověk se tam může pěkně inspirovat.

První mi padla do oka jedna knížka s fantasy prvky. Téma s upíry je dnes mírně kontroverzní. Já osobně mám ráda tu tradiční formu upírů, starou dobrou klasiku dob hraběte Drákuly a podobně. Žádné zářící upíry. A tak jsem ráda, že se dneska ještě píšou knihy, kde, byť moderní, jsou vlastně pořád ti tradiční upíři a pokud je to nějaký humorný příběh tím líp.Tím vám chci představit Radleyovi - upíři od vedle od Matta Haiga.

Anotace nám představuje na první pohled úplně normální rodinku. Jen kdyby to nebyli upíři, kteří se rozhodli abstinovat. A o to lepší, že ani jejich vlastní děti o tom nemají páru. Dcera se asi musela hodně divit, když ji napadl jeden spolužák a ona ho instinktivně roztrhala na kusy. Když je tajemství všem členům rodinu odhaleno, spouští se lavina šílených příhod a do toho ještě přijede strýček Will, který je nefalšovaný, krvelačný upír. Z knížky pro abstinenty by si tak maximálně udělal záložku pod stůl. A to vše je obaleno do černého humoru. Na databazeknih má kniha hodnocení 74% a na ostatních serverech si taky vede velice dobře. Nevím, jak vy, ale já se nemůžu dočkat, až se do ní zakousnu.

Jako druhá mě zaujala kniha, která nás zavede až k samotným indiánským rituálům a tradicím. Jedná se o Obřad od Leslie Marmon Silko. Kniha vyšla prvně před víc jak 15 lety a do dnes je jedním z předních románů s indiánskou tématikou, dokonce se používá na vysokých školách a těžko se na něj hledá negativní kritika.

 
Leslie nám představuje příběh veterána Taya, který se vrací po druhé světové válce domů, do rezervace Laguna v Mexiku, kde se potřebuje zotavit z poválečného šoku, ale to není vůbec jednoduché. Pronásledují ho ošklivé vzpomínky na boje a tak velmi brzo začne hledat útěchu v alkoholu. Poté ale pomocí místního šamana opět nalézá svoji cestu a znovu začne chápat svět a svoji roli v něm. Jak uvádí informace, kniha je doplněna různými tradičními příběhy a také je obohacena o fotografie.

Mě osobně zajímá vše, co má spojitost s domorodými indiány, šamany, rituály, jejich mystikou a tak mi tato kniha hned uhranula. Jsem opravdu velice zvědavá, jaká bude. Vypadá to dost nadějně.

Takže doufám, že jsem vás dnes inspirovala aspoň trochu. Jsou to dvě knihy velice odlišného rázu, ale myslím, že obě budou stát za to. Jedna pobaví, druhá možná poučí. Pokud jste je někdo už četli, tak klidně napiště komentář pod článek. Zajímavá mě váš názor. A jinak mrkněte na ten výprodej na buxu. Třeba tam toho najdete víc. Ale já jsem po pravdě naprosto spokojená s tím, co jsem tam dnes objevila.

2 komentáře:

  1. Ta první kniha vypadá vážně dobře a ještě za tu cenu.. :D
    Chtěla bych se Tě zeptat, jakou máš zkušenost s nákupem na bux.cz :) Vybrala jsem si tam pár knih, ale pak jsem na internetu četla pár ne úplně dobrých recenzí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já jsem tam posledně si objednávala ještě, když měli kamenné prodejny a to bylo bez problému. Teď tam mají nějakou zásilkovnu, ale s tou zkušenost nemám zatím. Ale minule jsem s objednávala něco přes podobnou firmu jako je ta zásilkovna a tam to bylo ok. Vesměs jsou to prostě jen výdejní pulty. A jinak bux mi vždycky poslal všechno a bez žádné újmy a nejdýl to trvalo dva týdny.

      Vymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!